czwartek, 9 czerwca 2016

krem szpinakowy z grzankami czosnkowymi

Szpinak - koszmar każdego dziecka .
Kiedyś znienawidzony.... ale już nie kojarzy mi się z zieloną ohydną papką z przedszkola..
myślę że nie jedna mam takie traumatyczne wspomnienia z lat dziecięcych :D

Dziś jednak nie wyobrażam sobie mojej kuchni bez niego !
zdrowy i smaczny ! zwykle jadamy go w połączeniu z kurczakiem i makaronem.

Jednak raz na czas kuszę się na taką propozycję


składniki na zupę :
  • cebula
  • marchew 2 sztuki 
  • pietruszka 
  • seler 
  • 2 ząbki czosnku 
  • udko z kurczaka
  • kawałek pora 
  • 3 ziemniaki ( obrane pokrojone w kostkę)
  • szpinak koło 350g 
  • śmietana kremowa ( u mnie 7%)
  • przyprawy do smaku 
  • łyżka masła
składniki na grzanki :
  • kilka kromek pieczywa ( u nas ciemne )
  • dwa ząbki czosnku 
  • duża łyżka masła 
  • zioła 
  • szczypta soli

Na udku robimy bulion z warzyw (marchew , seler , pietruszka) . Na patelni zeszklić na maśle pokrojoną cebulę , por , czosnek i ziemniaki. Dodać wszystko do wywaru wraz ze szpinakiem. Doprawić do smaku solą pieprzem i gałką muszkatołową itp.  Gdy warzywa będą miękkie , całość zmiksować na krem . 

Pieczywo posmarować przygotowanym masłem ( wymieszać przeciśnięty przez praskę czosnek z przyprawami i masłem ) , pokroić w kostkę . Piec na blaszce w piekarniku aż grzanki będą chrupkie i  ładnie zrumienione 

Zupę podawać ze śmietanką i grzankami . Palce lizać <3 Smacznego !




Zupę podawać ze śmietanką i grzankami . Palce lizać <3 Smacznego !



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz